Автор: Vladislav
Сообщение: Перебував в Гудаурі з 01 по 06 березня сам, оскільки компанію не знайшов, а знайомі не змогли поїхати. Якщо коротко своє враження, то сподобалося, але є багато речей над якими треба попрацювати адміністрації курорту. Дістався до Тбілісі і назад до Києва грузинськими авіалініями AIRZENA. Мене зустрів в аеропорту Серго Аветісян разом із дружиною Ніно на своєму джипі. Зупинилися біля супермаркету по дорозі, де поряд був і обмінник (курс доллара 1.71 – 1.72 ларі), придбав продуктів, бо мешкати збирався у квартирі і готувати переважно самому. Наступна зупинка біля винного магазину за рекомендацією Серго, де взяв домашнього білого розливного кахетинського вина та червоного ”Піросмані” у пляшці. Розливне вино від 2,40 до 8 ларі за 1 літр, пляшкове дорожче – від 10 ларі за 0,75л , “Кіндзмараулі” бачив за 19 ларі. По дорозі ділимося враженнями. Мені розповідають про Тбілісі та його пам'ятники, встановлюються добрі дружні стосунки. Серго придбав мені в селі по дорозі 2 великих щойно спечених лаваші. Прибуваємо в Гудаурі близько 5-ї вечора за місцевим часом. Мешкати передбачається у 6-ти поверховому новому багатоквартирному будинку, що знаходиться між 1 та 2 підйомником. Квартира на 5-му поверсі ( є ліфт) складається з 1-ї кімнати та розрахована максимум на 4-х осіб і як свідчать речі в ній мешкали господарі та їх діти (доньки 3-х та 6-ти років). В квартирі санвузол (туалет+душ), електроплита на 2 комфорки, маленький холодильник, телевізор, розкладний диван, двоярусне ліжко. Що не сподобалося, так це маленький душ, мало місця, незручно митися. На першому поверсі будинку окрема кімната - ski depo для лиж та сноубордів, тому лижі, боти, палиці мені пропонують залишити тут. Знайомлять мене з Вахо – адміністратором будинку. На 1-му поверсі кафе-ресторан-бар. На 2-й день встаю о 8-й та готуюся до катання, з собою у рюкзак термос, шоколадка, бутерброди. До посадки на 1-й підйомник дістаюся хвилин за 10, бо доводиться пройтися до траси, а потім спуститися по ній на лижах. Катаюся до 16-30 та спускаюся на лижах до будинку. 2 березня був сонячний день, а я забув крем від засмаги і результат на обличчі. Вдома ввечері відчуваю, що з катанням я перестарався і ноги про це нагадують. Алгоритм катання – до 12-ї години 4-й підйомник – полога синя траса, а потім по 2-м трасам, коли сніг на сонці розм'як. З 3 березня погода починає псуватися, cтає більш похмуро. 4-6 березня під час катання йде сніг із зупинками, видимість значно погіршується. Вдягаю балаклаву під шолом і стає більш комфортніше під час снігопаду. 6 березня видимість від 30 м до 150 м протягом дня в залежності від того з якою силою йде сніг. Перед цим снігу не було тижнів зо два зі слів місцевих. Я трохи попробував цілини біля траси, а одного разу навіть непогано посмакував снігу справа від 4-ї траси. Причина – погано видно рельєф схилу (йшов сніжок) і лижі в мене не фрірайдні (75мм талія) і вперлися нісками у сніг на перетині 2-х пагорбів. Як результат - політ головою вперед, прокус губи. Шолом пом'якшив удар, тому рекомендую всім ним користуватися. Кататися поза трасою мені з моїми слабкими ногами було не комфортно, так як знизу була добре спресована кірка з влежаного снігу, особливо це відчувалося при спуску з верху Кудебі – 3-й підйомник, де схил більш крутий. 6 березня у суботу людей було багато, видимість погана, кататися доводилося орієнтуючись на знання траси, людей що їдуть попереду, та бокові вішки, що стоять через 25-30 метрів збоку траси. У цей день проводилися змагання серед бордерів у снойпарку вище 2-го підйомника та лижників-ветеранів на одній (середній) із 2-х трас. По трасах бігали ратраки навіть посеред дня, коли йшов сніг, проводилися навчання серед дітей. Кількість гарно катаючихся лижників серед місцевих невелика, краще каталися українці. Контенгент відпочиваючих – грузини з Тбілісі, українці, прибалти. Зустрів також одного американця років біля 60-ти з корпусу миру та англійця 32-х років з Манчестера, що приїхав до товариша в Грузію. Спускався я також з Садзеле (5-й підйомник) 3-го березня, але мені траса не сподобалася – вузькувата і була погана видимість. Там, мабуть, краще фрірайдити. Більшість днів цей підйомник не працював, бажаючих піднятися не було можливо. Особливості національного катання. Грузини полюбляють поспілкуватися і трапляється, що роблять це не в доречних місцях – перед турнікетом, перед посадкою на кріселку. Також працює із затримкою електронна система пропуску, а деякі із турнікетів взагалі непрацюють і це особливо неприємно у вихідні чи свята, тоді починаються ходіння по лижах. Ще громадяни Грузії взяли за звичай знімати свої лижі та палиці поблизу турнікетів утворюючи “лижні стоянки”. Це спостерігалося при посадці на 2-й підйомник быля кафе-барів. Посадка на кріселку навіть у вихідний, коли багато людей відбувається не організовано, на крісло може сісти 1-2 чоловіки, замість 4-х, бо з чужими сідати не бажають. На трасах 3-го березня (свято – День матері) траплялися і грузини під “мухою”, що непокоїло інших їх співвітчизників. Прокат лиж – 30 ларі. Не забувайте: крем від засмаги, шолом, маску, балаклаву, поролонову підстилку на ремені під попу. Моє перебування у Гудаурі було зіпсовано великою ложкою дьогтю. Одна з моїх лиж була, судячи з характеру пошкодження, чимось гострим понівечена зверху, зразу за кріпленням. Оскільки вони перебували в скі-депо і там ще знаходилося з десятка 2 інших лиж, то приходжу до висновку, що це зробила людина, яка знала, де знаходяться мої лижі, тобто найімовірніше Серго або Вахо. Причину такого ставлення можу пояснити лише впливом моїх недоброзичливців, що мешкають у Дн-ську, бо добре вивчив їх методи та мав подібні ситуації в минулому. Не віриться, що це було фактом простої помсти за ручку з кастрюлі, яка від'єдналася через розвинчені болти, коли я за неї потягнув. Ввечері 6 березня я домовився з Серго відбути до Тбілісі, щоб подивитися трохи місто і не виїджати рано вранці (о 4-й) в аеропорт на літак о 8-05 до Києва. Серго, мабуть, зрозумів, що бажання приїхати в Гудаурі до нього в мене вже не буде і вирішив вчинити зі мною непорядно. Він запропонував мені виїхати в Тбілісі разом із його товаришем, який приїхав за мною і відвезти мене прямо в аеропорт чи в готель при цьому не повертаючи гроші за ніч за яку я йому заплатив. Лише після того, як я нагадав йому про те, що я розрахувався з ним за нічліг з 6-го на 7-ме березня і попрохав мене розмістити у його товариша чи родича він пообіцяв, що не залишить мене вночі на вулиці і зателефонував своїй заміжній сестрі, яка не змогла мене прийняти на ніч, коли ми до неї під'їхали. В результаті мене відвезли до готелю за який розрахувався товариш Серго, якому я розповів всю ситуацію. Вранці я взяв таксі та дістався до аеропорту. Я вважаю, що допустився помилки, коли заплатив всю суму за 6 ночей по приїзді на вимогу Серго. До цього часу платив лише частину грошей зразу, а залишок в кінці при виселенні. Фото тут тут і тут